Hvem var Carl Bendtsen,f.1880-fra 1907-virksomhed Jeff Hammelevs Alle 10,Kastrup

Startet af Lise Østerberg Bahr, 03 Maj 2013 - 13:38

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

set på www.coneliand.dk
erhvervsdrivende, deres ansatte og andre personligheder:


Hvem har kendskab til slægterne bag erhvervsvirksomheden med personerne fra Jeff Hammelevs Alle 10, Kastrup (Amager) =

Carl Bendtsen født 1880 og
E. Østerberg (født 1879).

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Vivi Winther

Hej en mulighed kunne være denne

Erik Østerberg
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2308107&searchname=polit_simple

Carl Henrik August Bendtsen
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2149948&backside=0&searchname=polit_simple

Begge er murer, begge er udtrukket i 1907  :)

Østerberg & Bendtsen, murerforretning.
Grundl. d. 1. april 1907 af E. Østerberg (f. 1879) og Carl Bendtsen (f. 1880), som stadig er indehavere af forretningen.
Adresse: Jeff Hammelevs Alle 10, Kastrup.
Kilde: Kraks: Danmarks ældste forretninger. (1950)
kilde:  http://www.coneliand.dk/

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Lise Østerberg Bahr

God dag

Tak vivi for dine opslag. Det er faktisk temmelig interessant, idet Schacksgade området gennem en et par menneskealdre har været en slags Aksel omkring fam.hjemmene til min slægt - dvs. også forbindelse her.:::

Det må undersøges nærmere.

Mon Odensegade er i  København dengang  eller et sted i Sakskøbing ?

MVH
Lise

Vivi Winther

Hej Lise, det er i København

FT 1906 København, Odensegade opslag 15

Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Lise Østerberg Bahr

God formiddag VIvi.

tusind tak for din uvurderlige hjælp til mig.

MVH
Lise

Lise Østerberg Bahr


Hej.

Trækkes lidt op ad. ny info med sammentræk til Helle Ruby tråd omkring brygger Laurits Christian Nielsen, født i Skælskør, boede i Helsingør sammenhæng mellem Bendtsen BUSCK.
MVH
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#6
God morgen.

Funderer på om han - murermesteren Carl Henrik August Bendtsen, fra (murerfirmaet E. Østerberg og Carl Bendtsen, Kastrup) ...der er søn af LÆGEN Christian Thomas Poulsen fra FREDERICIA, født i 1844 der med hustru til Tåsinge, Bregninge, Svendborg, Sunds evt. KAN være sønnesøn af, (og dermed i slægt med Cathrine Marie Lorentzen født 29. marts 1816 i Ribe, datter af Lorentzen og M. M. Fich, professor og Rektor og Ribe lærde skole.

Jeg ser hans navn som præcis det samme som rektor for Fredericia Gym. senere = REKTOR CARL HENRIK AUGUST BENDTSEN - 1837-1844, året 1844 blev Christian der blev læge jo født, far til Carl der blev murermester sammen med Østerberg i Kastrup.

Der er rigtig mange andre søskende jeg endnu ikke har fulgt, hvilket vil være yderst interessant ved hurtig gennemgang via nettet.

Det er da for tilfældigt ? OG da Lorentzen og Nissen slægten har kraftige slægtsforbindelser i Flensburg, og senere, i Bahr familien, er dette en meget stor mulighed og da fam. og arb./business/og arbejdsrelationerne jo går i ring ring ring ring..... :)

Det må undersøges - idet jeg ved der søgtes de samme oplysnigner via Svenn Chr. Trønning for 7-8 år siden - og en medskribent, Bodil Grove Christensen (det må man vist godt nævne - det er jo relevante slægtsforskere - der kunne have interesse i min analyse/udlægning).

N.B. FICH slægten har meget spændende historie med Åsumslægtens stamfader fra Scharbow ved Hagenou i Mecklenburg med om slægt fra Tyskland, herremænd og ridefogeder, slotsgartnere på bl.a. Gårde Lauenborg slot, Ulriksholm slot i Mecklenburg m.v.Oberstløjtnant Brockmann (Bryggemann)slægt, Jacob Matdsen født i Norge, Bang slægten, Hagenau


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr