Sømand - efter sigende forlist/død på havet --

Startet af Lise Mølbæk, 17 Mar 2013 - 18:17

Forrige emne - Næste emne

Lise Mølbæk

I min familie går historien om de 3 brødre som døde som unge på havet. De var ud af en større søskende flok, hvis far var skipper i Aggersund.   

Den ene bror kan jeg ikke finde : Laurits Karl Jeppesen, født 22.11.1859 Aggersborg, (Hjørring, Øster Han) han skulle være omkommet/forlist på havet, muligvis ved Anholt, men jeg har svært ved at finde noget, til at bakke historien op.  ::)

Jeg vil meget gerne vide hvad der blev af ham, selvfølgeligt for at be- eller afkræfte den dramatiske historie.

Jeg har kigget samtlige kirkebøger igennem for døde i perioden 1879- og hele vejen igennem til 1929, rimeligt nemt da kirkebogen er skrevet nydeligt. Men han er der ikke. Jeg har søgt i folketællingerne i hele danmark

Hans to brødre er fundet som døde i samme sogn, den ene død af kulde og sult (32 år) på sit skib ved indsejlingen til Mariager Fjord i 1901, og den anden død (22 år) efter ophold på skonnerten Christence 1903.

Men hvor/hvad blev der så af Lauritz??

Det jeg har fundet er:

Hjørring, Øster Han, Aggersborg, Aggersborg By, Hus, 18 (6), FT-1880, C7055
Lavrits Charl Jeppesen 20    Ugift Sømand i Udenrigsfart Deres Børn  Aggersborg Sogn Hjørring Amt

OG HAN STÅR SOM FADER TIL ET BARN FØDT I 1894 I AGGERSBORG. (opslag 59/ 1892-1907)

Skulle nogen kunne hjælpe mig videre vil jeg blive rigtig glad  :D

venlig hilsen Lise

(rettet lidt i info -----)


Else Skovbo Jensen

Hej
Egentlig kan jeg ikke hjælpe dig. Jeg har kigget KB for Anholt( Randers amt, Djurs nørre herred) Der findes nogle  mænd, der ikke er identificeret, men ilanddrevet og derefter begravet på øens kirkegård.
Han kunne jo være en af dem, idet du selv nævner Anholt.

mvh
Else

Lise Mølbæk

#2
Hej Else

Tak for dit svar. Det er da et udemærket bud at tjekke døde på Anholt.  :)
Men indtil jeg finder noget konkret, leder jeg videre.

MEN ved nogen hvordan kirkebogs"systemet" egentligt virker...?

Skal man ikke "noteres" som død i sit sogn eller et eller andet sted??  ??? :o
Altså selv om manden/liget måske aldrig findes, hvis han faldt over bord, f.eks. skal det vel stadig noteres et eller andet sted. ?? og hvor ville det så være?

Jeg har også ledt efter evt. skifte, men heller ikke sådan noget har kunnet findes. Han blev aldrig gift, så vidt jeg kan se, og fik ingen børn. Hvem sejlede han med/for? Jeg har også tjekket på www.skippere.dk, men skipper blev han åbentbart ikke.
Han er som sunket i "havet" efter at have stået fadder for sin brors barn i 1894  ;)
??

rettet for stavefejl.)


Randi Nymand Pedersen

Hej

Er det ikke ham med familie der er her i FT for 1890

Lavrits Karl Jepsen 30  Gift husfader lejer og sømand Aggersborg Sogn Hjørring Amt
Dorthea Marie Olesen 29  Gift husmoder  Aggersborg Sogn Hjørring Amt
Ole Anæus Jepsen 2  Ugift barn  Aggersborg Sogn Hjørring Amt
Lavra Mariane Jepsen under 1 aar  Ugift barn  Aggersborg Sogn Hjørring Amt

Med venlig hilsen

Randi Nymand

Lise Mølbæk

Hej Randi

Tak for dit bidrag! Den FT havde jeg ikke selv, så det er godt fundet. :)

Nu ved jeg så fra dit fund, at Laurits altså blev gift og fik børn.

MEN hvor bliver de DOG af alle sammen??

Selv om jeg nu ved hvad hans kone hedder og børnene, kan jeg ikke søge dem ud i folketællingerne EFTER 1890?? Hverken konen eller børnene??

Det synes jeg er mærkeligt..

Og lauritz selv er stadig som sunket i havet efter 1894, hvor han stod fadder ..


BUD på hvor LAURITS BLEV AF, OG OM HAN DØDE PÅ HAVET MODTAGES GERNE!!  ;D

Randi Nymand Pedersen

Hej Lise

Ja, jeg kan heller ikke lige finde dem i folketællinger i Hjørring efter 1890, men der er jo mange andre amtet at søge i.

Af kirkebogen for Aggersborg 1892-1907 opslag 16 ser det ud til at Laurits Jeppesen stod fader til Karl Jeppesen den 3.8. 1896. Jeg kan også se at Laurits og Dorthea har fået en dødfødt dreng den 17.5.1893.

Med venlig hilsen

Randi

Lise Mølbæk

Hej Randi

Jeg takker meget for din hjælp! Det er pænt af dig at bruge tid til at hjælpe mig.

Det har godt nok givet mig hovedbrud, at lede efter ham Laurits.

Jeg blev glad da jeg så du havde fundet en kone og et par børn - så var det mere at lede efter. MEN jeg kan sgi´me stadig ikke finde dem.

Det allersidste jeg har fundet er da Laurits selv står fadder til Dorthea som fødes i 1898, ( en brors datter) og siden har jeg ikke set ham omtalt nogen steder. Heller ikke konen Dorthe Marie, hvis fødsel jeg har slået op og det ser ud til at hun er døbt Dorthe)

Jeg har tjekket Aggersborg - for der er de alle fra, for døde op til 1929, har søgt i folketællingerne på andre amter;  bla. hjørring, thisted, aalborg, københavn med mange forskellige stavemåder m. v

Hverken konen Dorthe/a, eller børnene eller Laurits har jeg fundet..

Jeg har dog lige via familysearch fundet ud af at sønnen Ole Marinus Anæus født i 1887 senere får en datter i 1908, så han lever da ud over 1898..  :o

FLERE BUD MODTAGES MED STOR TAK  :D :D

hilsen Lise

Hans Poulsen



Hej Lise

Randi kom med lidt af et gennembrud ved at finde og gengive ft. 1890.

Tidligt i morges gik jeg ft. 1911 for Aggersborg sogn igennem - skal vi sige med 92½ % opmærksomhed - men jeg fandt ikke spor af familien. Naturligvis kan jeg have overset noget, så det skader ikke, hvis du selv lige tjekker ft. 1911. Det kan gøres på ca. 3 kvarter.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Lise Mølbæk

Hej Hans

Tak for dit input.  :)

Jeg har været i fuld sving med at lede efter konen og børnene, som jeg ikke kendte til, før Randi´s indlæg. ;D

Jeg har søgt via ddd., som normalt giver mig svar på det jeg søger., åbenbart bare ikke i Laurits og hans families tilfælde.  ???

SÅ jeg har brugt formiddagen på at lede efter konen og børnene, for jeg ved jo at Laurits er forsvundet.. :-\

Men det er klart en ide´at tjekke de originale folketællinger efter 1890, når nu ikke jeg kan finde dem via http://ddd.dda.dk/soeg_amter.asp. Så kan jeg da få svar på om de har gemt sig for mig, og stadig er i Aggersborg efter 1890

venlig hilsen Lise

Sanne Andersen

Hej Lise

Jeg tror at de flytter for ingen af børnene er konfirmeret i Aggersborg.

Mvh Sanne

Else Skovbo Jensen

hej

Du skriver:
Jeg har dog lige via familysearch fundet ud af at sønnen Ole Marinus Anæus født i 1887 senere får en datter i 1908, så han lever da ud over 1898..

I hvilket sogn skulle den datter være født? Jeg har tjekket Aggersborg uden resultat . Hvor blev Ole gift og med hvem ? Hvis faderen lever, er han jo formentlig forlover .


mvh
Else 


Lise Mølbæk

Hej Else

Tak for dit svar og dit spørgsmål.
Det med at sønnen Ole Marinus Anæus senere fik barn i 1908 i Aalborg, vidste sig at være en fejllæsning fra min side, har jeg lige opdaget. Æv æv.. Det er altså ikke dem jeg fandt i Aalborg, da faderens fornavn her er Jens Marinus og ikke Ole Marinus.

Så de er altså stadig som sunket i jorden - hele familien.

IH altså ::) :o

Hilsen Lise


Henrik Brandt

#12
Hej Lise,

Dansk Søulykke-statistik 1893- ligger her: http://www.sbib.dk/soeulykke.htm

Statistikkerne er søgbare, der nævnes navne på forliste skibe og druknede søfolk. Du kan jo prøve at se, om du kan finde Laurits Karl Jeppesen nævnt her. I 1901-årgangen (ulykke nr. 94) fandt jeg en Lars Jeppesen, som dør ved Mariager Fjord:

"i Løbet af Natten døde Kaptajnen — Lars Jeppesen af Aalborg — formentlig af Kulde..."

Det er vel den ene af de brødre, som du nævner?

mvh Henrik


Lise Mølbæk

#13
Hej Henrik

Tak for dit svar, det var et godt link! Det ser spændende ud  :D

Det er den ene bror som omkommer ved Mariager Fjord i 1901.

I følge kirkebogen ved hans begravelse:
"Døde af kulde og sult på dækket af sit skib "Forsøget", da det var strandet syd for indløbet til Mariager Fjord. Liget blev derfra ført til Als sogn" .  . (Dateret d. 14.11.1901)

Men at læse detaljerne fra dit link:
" Omtr. ved MD. blæste det op til en Storm, Sejlene rebedes og F.,
som da antoges ar være ca. 4 Mil Ø. for Hals, lagdes N. over for at afvente
Bedring i vejret. Senere vendtes S. over, og da Sejlene sønderblæstes, opankredes
F. for begge Ankre; men Kættingerne sprængtes, og efter at have
drevet 1 Timestid grundstødte F. Kl. ca. 8 EM., blev hurtig læk og
fyldtes. Besætningen (2 Md.) maatte, da Kahytten var fuld af Vand, opholde
sig paa Dækket, som stadig overskylledes af Søen, og i Løbet af
Natten døde Kaptajnen — Lars Jeppesen af Aalborg — formentlig af
Kulde. Den anden om Bord værende Mand bjærgedes d. 14/11 om Morgenen
ved Baad fra en i Nærheden af F. strandet Skonnert, „Lovise“ af Vejle,
Kapt. Laursen. F. blev senere, efter at Ladningen var losset i Lægtere,
bragt af Grunden og indbugseret til Hadsund.
Anm. Aarsagen til Gruudstødningen fremgaar af det Ovenanførte"

ER da klart et skridt videre! Så mange tak for det  :)

Men jeg mangler stadig information om Laurits, ---
så hvis nogen skulle støde på ham eller konen Dorthe/a Marie Olesen, eller børnene Ole Marinus Anæus eller Laura Mariane, et eller andet sted, hører jeg meget gerne om det!

Hilsen Lise

Hans Poulsen



Hej Lise

*Lars Jeppesen af Aalborg*

Du kan i slægtsforskningen nemt komme ud for, at

Lars, Laurs, Laurids, Laurits - og flere stavemåder - er den samme person.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Lise Mølbæk

#15
Hej Hans

Tak for dit svar, men jeg er allerede opmærksom på problemet med mange forskellige stavemåder ;) så jeg har taget højde for det for længe siden,, havde dog alligevel overset 1890 tællingen, grundet at Jeppesen var blevet til Jepsen.

Men her er der er tale om 3 forskellige mennesker, der dog alle er brødre og hvis fornavn starter med bogstavet L:


Laurits Karl Jeppesen, født i 1859 og forsvundet efter 1894 med hele familien! Det er ham jeg leder efter, for at be- eller afkræfte historien om at de 3 brødre døde til havs!


Lars Christian Jeppesen, født i 1869, død i 1901 ved Mariager Fjord

Ludvig Anæus, født i 1881, død af strabadserne efter ophold på skonnerten Christence i 1903


Familien med Laurits og Dorthe/a Marie Olesen er ikke at finde i Aggersborg efter 1896, og må være flyttet.
Efter 1894 kan jeg ikke finde noget på hverken konen, laurits eller børnene, som han får: Ole Marinus Anæus i 1887 og Laura Mariane i 1889 i Aggersborg. Jeg har ledt det meste af dagen på http://ddd.dda.dk/soeg_amter.asp. efter dem i mange forskellige sogne og amter uden held.
MEN Laurits kan jo så stadig være omkommet på havet, så ind til jeg finder mere, er historien i hvertfald god :D

hilsen Lise


Bjørn Marcher

Hej Lise,


Har du prøvet at finde ham / familien ved FT1901 i det sogn, hvor de boede i 1890 ?

Kan du finde børnene konfirmeret ?  Det må være omkring 1903....

Har du overvejet om familien evt er emigreret til USA?  Det var der trods alt en del der gjorde....
Det er jo ikke altid at sandheden er så spændende som familie historien angiver.....

God jagt!

mvh Bjørn


Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Karina Nørgaard Jensen

Hej Lise!

Lidt tankespind fra min side.

Såfremt barnefaderen dør på havet, vil moderen og børnene måske skulle på fattiggården.
Hvor ligger den nærmeste fattiggård?

Ville det være en idé, at bladre de originale folketællingerne igennem for fattiggården(e) i amtet?

Vær opmærksom på, at moderen både kan bære pige-efternavn eller mandens efternavn.

Hun bliver ikke gift igen, jeg har bladret Aggersborg igennem.

De er derude et sted :D

Hilsen Karina

PS: Har ane, som røg på fattiggården med fire børn, tog mandens mellemnavn og eget føde efternavn. Fik et uægtebarn på fattiggården, som fik faderens navn på trods af, at han ikke kunne være faderen (var død tre år før). Hun døde et år efter og sønnen har jeg aldrig fundet på trods af, at det skete i starten af 1900-tallet.
Bruger primært tiden på at forske i Demuth slægt på Als og Nørgaard/Nørregaard i Haderslev, Hammelev, Styding og Øster Lindet

Lise Mølbæk

Hej Bjarne

Tak for din svar her  :D

Ja, jeg har ledt i alle folketællingerne, søgt på kryds og tværs efter Laurits og senere da jeg blev opmærksom på han havde en kone og de 2 børn.
Men de er som sunket i jorden, som skrevet tidligere, en gang efter 1894, hvor Laurits står fadder for en brors barn.

Familien ser ikke ud til at kunne udsøges i nogen folketælling, kun den fra 1890, som Randi herinde fandt, og dermed hjalp mig videre  :)

Jeg har søgt i dansk demografisk i alle amter på samtlige stavemåder jeg kunne tænke på, med % og udelukket dem alle. De er der ikke og da jeg ikke ved hvordan jeg ellers skal bære mig ad med at finde dem, er jeg gået lidt i stå. De kan jo i realiteten være hvor som helst.. ::)

MEN det hele startede med en gammel familie historie om den stakkels mor som begravede 3 af sine sønner indenfor kort tid (vides ikke over hvor længe) på grund af, at de var sømænd. Alle 3 skulle være døde på havet, og historien har jeg så undersøgt gennem længere tid.

Oprindeligt fandt jeg hurtigt hele familien med den stakkels mor, skipper-faren, og de 3 sønner, og fulgte dem, til jeg fandt deres endeligt. DET er kun ham LAURITS ( ;D) der "ødelægger" den dramatiske og interessante historie ved at forsvinde ud i det blå, da han er den eneste dreng i søskendeflokken, jeg ikke har kunnet redegøre for.. Hmmm

hilsen Lise


Lise Mølbæk

Hej Karina

Tak for dit svar.
Det er helt sikkert utroligt at folk kan forsvinde i den "blå luft"  i en tid, så tæt på i dag, selvom man egentligt ved en hel masse om dem. Måske må jeg bare lære at leve med - for nu - at jeg har et "missing link" i min forskning--  ::)

Jeg synes faktisk det er nemmere at finde folk i 1700 tallet, end omkring 1900 tallet.. - bortset fra at skriften tit er grimmere og mere gnidret.. (! ;D )

Det hjælper ikke lige frem heller på min sag her, at konen hedder noget ret almindeligt (Dorthe Marie Olesen), så når jeg søger på hendes navn, eller en kombination af hendes navn og mandens, får afsindigt mange hits..

Jaaa,, slægtsforskning er bare fedt og tids-omgribende.  ;D

hilsen Lise


Henrik Brandt

http://www.lenescorner.dk/skibsdatabasen/aalborg/152058_.htm

Her omtales Lars Jeppesen og skibet "Forsøget", hvor han døde. Der står også, at en L. C. Jeppesen var skibsfører på skibet 1896/1899. Mon ikke L. C. står for Laurits Carl?

Her nævnes L. C. Jeppesen og Forsøget i 1896:

http://www.sbib.dk/documents/Dansk_soeulykkestatistik/1896_001-060.pdf

Nr. 100. ,,Forsøget" af Aalborg, Slup, 19 Tons Brutto, Fører L. C. Jeppesen.
Indb. til Indenrigsministeriet dat. Løgstør Birkekontor d. 15/4 og 2/9 96.
D. 16/3 96 grundstødte F. — fra Aalborg til Skive med Cement — paa Rindgrund (Limfjorden) og blev læk.
Besætningen (2 Mand) bjærgede sig i Land i egen Baad. D. 18/3 kom F. atter flot.



Lise Mølbæk

Hej Henrik

Tusind tak for din store hjælp, og den tid du har brugt på at hjælpe mig  :)

Men jeg er bange for at alle henvisninger til skibet "Forsøget" og L. C Jeppesen er den ene bror Lars Christian Jeppesen. Ham som døde ved Mariager fjord i 1901,, og altså IKKE den "forsvundne" Laurits Karl..

Det er heller ikke nemt når de hedder næsten det samme. Men du har linket til noget, jeg ikke har set i forvejen, så det er skønt.

Hilsen Lise

Kurt Eriksen



FT-1890 er ikke hel korrekt - idet:

Ole Marinus Anneus Jeppesen
født 03 sep 1887
døbt 15 jan 1880

opslag 41 nr5 1865-1891 Aggersborg, Øster Han, Hjørring

Olemine Katrine Jeppesen

født 24 jul 1886
døbt 24 jul 1886

opslag 84 nr10 s.s.

død 10 aug 1887 - 1 år -
beg 16 aug 1887

(opslag 17 nr4 1880-1891 s.s.)

Laura Mariane Jeppesen

født 28 okt 1889
døbt 26 dec 1889

opslag 89 nr12 s.s.

Det må vel være lidt for tidligt at sige, at faderen ikke står anført
som død i KB for Aggersborg, idet afdøde mandskøn for 1892-1907 pt kun
viser hver anden side. Man må vente til fejlen bliver rettet.

mvh
Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Mette Lund

Hej Lise

Du skriver, at du har søgt i dansk demografisk i alle amter på samtlige stavemåder, med % og udelukket dem alle, men er du opmærksom på, at ikke alle sogne findes der? Bare i Øster Han herred mangler adskillige sogne, og det samme gør sig gældende i andre amter og herreder. Så du må vist i gang med de originale folketællinger.

Mvh.
Mette

Lise Mølbæk

Hej Mette og Kurt

I skal begge have stor tak for jeres svar herinde.

Jeg har overset at der er en fejl i kirkebogen, så det med at man kun får hveranden side, har jeg slet ikke taget højde for ???.  Så Laurits kan godt være død i Aggersborg alligevel.  :)

Jeg havde nu også undret mig over at de skulle være flyttet fra Aggersborg, for de overlevende søstre og den ene bror fortsatte med at bo og senere dø i Aggersborg.

Et par strøtanker  ::): Jeg ved ikke om man kan lægge noget i at, Laurits overlevende lillebror Peder Chr.- som også var kaptain på eget skib - i 1907 navngiver en søn Laurits,??
Kan man forestille sig, at Peder Christians storebror, Laurits er død inden 1907 og herefter får en dreng opkaldt efter sig?
(denne lille dreng lever desværre ikke længe og dør 3 måneder efter fødslen..)

hilsen Lise


Mette Lund

Hej Lise (og Kurt)

Når jeg kigger i den nævnte kirkebog, ser der ikke ud til at mangle hveranden side. Hvis man kigger på folionumrene i øverste højre hjørne, er de pænt fortløbende. Til gengæld er der nogle af siderne, der er der to gange.

Din teori om barnet, der døbes Laurits, kunne godt lyde sandsynlig.

Måske skulle du forsøge dig med lægdsrullerne og kigge efter sønnen Ole Anæus Jepsen, men det kræver selvfølgelig en tur til Rigsarkivet.

Mvh.
Mette

Lise Mølbæk

#26
Hej Mette

Ja, sidenr. passer vist meget godt fortløbende i kirkebogen - så måske har du ret i, at der ikke ligefrem mangler sider, men at der er nogen af siderne, der er 2 af..?
Måske er det en tur ind og kigge i lægdsrulle, for at finde sønnen, der er min eneste mulighed videre for at afsløre hvad der blev af Laurits.

Jeg har bl.a. brugt dagen i dag til at kigge den originale FT-1901 for Aggersborg igennem, og finder ikke familien der.

Så familien er sidst set samlet i FT-1890 og da Laurits stod fadder for et par børn i 1894, og herefter forsvandt både han og familien sporløst :o

- Sømand Laurits Karl Jeppesen
- konen Dorthe Marie Olesen,
- sønnen Ole Marinus Anæus
- Laura Mariane

Hvis nogen har et bud på hvor de befinder sig/hvad der blev af Laurits hører jeg gerne om det!

Hilsen Lise
;D

Lise Mølbæk

Til interesserede

Jeg har nu fundet noget, som kunne være interessant, nemlig at der er 2 omkomne søfolk ved samme navn som dør i 1901! Og hvis det er rigtigt - så har jeg højst sandsynligt fundet den forsvundne Laurits  ;D ;D

For den ene er jo bror Lars Christian = Han døde nemlig af kulde (32 år) på sit skib "Forsøget" ved indsejlingen til Mariager Fjord i 1901,
http://www.lenescorner.dk/omkomne%20fiskere/omkomne%201901_.htm

Men når jeg kigger 2 længere ned på siden - finder jeg - først Lars Christian, og så kommer han IGEN??) ;

Slup Forsøget af Aalborg
Kaptajn, Lars Jeppesen,
af Aalborg

------

3mastet skonnert G. R. Berg af Svendborg
Kok, Alfred Edvard Theodor Edvardsen
af Nakskov

------

Skruedamper Granaria af København
Kaptajn, Lars Jeppesen,
af Aalborg

------

Her står der jo Lars Jeppesen en gang til og det forvirrer mig.  :oFor han er jo allerede død på "Forsøget"  tidligere på året????

SÅ MÅSKE ER DET DEN "FORSVUNDNE" LAURITS, der af en eller anden grund nu kaldes Lars??. J

Så lige nu sidder jeg og arbejder på at finde mere information end den der står på : http://www.sbib.dk/soeulykke.htm i 1901, for her kan jeg ikke se noget om Lars/Laurits Jeppesen ombord og som omkom??

Hvis nogen ved noget om dette/har lyst til at bidrage, hører jeg gerne fra jer!

venlig hilsen Lise

Erling Agesen

En meget forsinket kommentar til emnet.

I Vejen Kb. 1964-1978, C578-14g, Side 173 nr. -  -  AO-opslag 82
findes dette dødsfald i 1967:

Død 4. febr. 1967, Kolding, Sct. Nicolai Sogn, Sygehuset
Begravet 9. febr. 1967, Vejen Kirkegård
ANE MARGRETHE CHRISTENSEN, f. Jørgensen
husmoder af Grønhøjgade 42, her. Født i Gøttrup sogn, Hjørring amt, 7. jan. 1881, datter af arbejdsmand Anton Martinus Jørgensen og hustru Dorthe Christensen, gift 1 x skipper Laurits Karl Jeppesen, d. 1903 i Aalborg,
2 x stenhugger Niels Christensen, d 21/5 38, her. Sidste fælles bopæl her.
Alder (fødselsdag og -år) 7/1 81
Begravet af rkp. Fr. _ Hoytrup

Ane Margrethe Jørgensen er født 7. jan. 1881 i Gøttrup,
bor med forældre og søskende i 1890 i Aggersborg, og 1901 i Peder Barkesgyde i Aalborg.

P.t. har jeg ikke fundet hendes vielser og ej heller hans evt. død i Aalborg kb.

Med venlig hilsen
Erling Agesen
Med venlig hilsen
Erling Agesen

Rita Olesen

#29
Niels Christensen døde 1938
Ribe Amt, Malt Herred, Vejen sogn, 1938 - 1944, opslag 292.
Der står, at hans første kone døde 1905 i Skærbæk ved Nibe.


Niels Christensen og Ane Margrethe
FT 1930
Ribe Amt, Vejen, opslag 106.
Der står, at de er viet i 1907 og har 1 barn.


Niels Christensen og Ane Margrethe Jørgensen
viet 23. marts 1907 - Nibe
Aalborg Amt, Hornum Herred, Nibe sogn, 1906 - 1910, opslag 116.
Hun er enke efter Lauritz Carl Jeppesen, død 18. januar 1905 i Aalborg.


Laurits Carl Jeppesen fundet død
Aalborg Vor Frue, 1900-1908, opslag 92.

Mvh. Rita